Gift Economy

SCROLL NED FOR DANSK!


Gift Economy - How it works 


"Because we don't want to withhold our creations in search of a payment, and we don't want money to limit who receives them, the proper price is zero. On the other hand, we hold those gifts as valuable and precious, and prefer not to reduce them to a fixed price. Therefore, the proper price is infinity." - Charles Eisenstein

I have chosen to work in Gift Economy and it can be done in two ways:

1.
If you like one of my things or want to order an item, I will offer my work as a gift and the level of your gratitude will decide what you want to give in return.

Or
2.
You offer me the gift - anything, a price, an item, an opportunity, and I will create something for you that I find mirror your gift.


In the first option, basically; the receiver decides the price and not before she/he has received the item.

To help you decide a price, I will provide you with info of materials used and maybe their cost (can be a bit difficult to estimate how much used of this pen and so on..!) and mainly of my time spend on the item.
If you wish I will also include a suggested price, for example a price range of what other people have paid for a similar item. I can also do this beforehand so you know "what to expect".

You are also welcome to suggest a trade of other goods.

In the second option you will suggest a price first (fx. for a commission), or tell me how much you are willing to spend, in that case "being the giver" and give me an amount of money or goods and my gratitude will then decide what I'll give you in return!

If you wish, I can also tell you first, approximately what you will receive for the price (dimensions or amount), so you have the chance to change it if you wish.

My work in gift economy is still in it's early stages and may be refined, but it will always be a flexible and creative kind of economy!

The idea of gift economy is highly inspired by the works of Charles Eisenstein.
Read more about my personal reasons for working in the gift here or dig deeper into the idea of gift economy by reading the book Sacred Economics by Charles Eisenstein or follow his writings on his blog!


DANSK


"Fordi vi ikke ønsker at tilbageholde vores kreationer på jagt efter en betaling, og vi ikke ønsker at penge skal begrænse hvem der modtager dem, er den korrekte pris nul. På den anden side, holder vi disse gaver som værdifulde og dyrebare , og foretrækker ikke at reducere dem til en fast pris. Derfor er den korrekte pris uendelig. "- Charles Eisenstein

Gave Økonomi - Sådan fungerer det

Der er to måder det kan gøres på:

1.
Hvis du kunne tænke dig en af mine ting eller vil bestille et portræt eller lignende, tilbyder jeg mit arbejde som en "gave" og din taknemmelighed vil derefter bestemme hvad du har lyst til at give til gengæld!

Eller
2.
Du tilbyder mig en pris, og min taknemmelighed vil derefter bestemme hvad jeg giver dig til gengæld!


I første foreslag - Kort sagt; modtageren bestemmer prisen og dette gøres først efter at han/hun har modtaget "gaven".

For at hjælpe dig med at bestemme en pris vil jeg tilføje information om materialer og evt udgifter (kan være lidt svært at estimere "procentdel brugt af denne farveblyant" osv!) samt tid det har taget at udføre produktet.
Hvis du ønsker kan jeg også inkludere et pris foreslag, f.eks. hvad andre har betalt for lignende produkt.

Du er også velkommen til at foreslå en byttehandel med andet end penge.


I andet forslag er det dig der er "giveren" og beslutter en pris eller en vare som du giver mig først, eller fortæller mig hvor meget du kan/har lyst til at bruge, og min taknemmelighed vil så svare til hvad du får til gengæld!

Her kan jeg også, hvis du ønsker, først give en idé til hvad du kan forvente (fx størrelse på portræt etc.), så du altid kan ændre din pris tilsvarende.

Min erfaring i at arbejde med gave-økonomi er stadig kort og vil måske blive tilpasset, men det vil altid være en meget fleksibel og kreativ økonomiform!

Idéen om gave-økonomi er især inspireret af Charles Eisenstein - forfatter til Sacred Economics.

Læs mere om mine personlige grunde til at arbejde med gave-økomomi her eller læs mere om Charles Eisenstein her.

Comments